top of page

MONOLOOG MOEDERPIJN

afficheklein.png

In deze monoloog vertelt de Vlaamse actrice over de relatie met haar moeder. Geestig en tegelijk schrijnend, want het jarenlange medicatiemisbruik en het theatrale gedrag van Karins moeder zorgde voor veel problemen. Karin zat gevangen tussen enerzijds twee BV-kinderen en anderzijds een ontspoorde moeder.
Dat leverde soms hilarische toestanden op, maar vaak met een schrijnend randje. Het is tevens een zoektocht naar mogelijke oorzaken waarom haar moeder veranderde van een vrolijk meisje tot een dramaqueen, verslaafd aan pillen en aandacht.

Medicatiemisbruik bij ouderen is vandaag een van de laatste taboes in onze samenleving. Karin Jacobs weet als geen ander hoe het familiale banden kan verstoren.

Een getuigenis; luchtig, ontroerend en herkenbaar.

SPEELDATA:

2024

- 16 september 2024 Het Swok Staden - 14u30

- 3 oktober 2024 Breughelzaal Lievegem - 14u00

- 9 oktober 2024 LDC 't Fazantenhof Lochristi - 14u30

- 10 oktober 2024 Vrijetijdscentrum De Kruierie Balen - 14u00

- 12 november 2024 De Bruycker Fine Arts & Gallery   Antwerpen - 15u00

- 19 november 2024 Boom (optie)

- 23 november 2024 Leo Plysierbib Rijkevorsel - 9u30

- 5 december 2024 Zaal De Krop Kampenhout -  14u00

2025

- 27 februari 2025 Hamme - 14u30 (optie)

- 18 maart 2025 Bassevelde  - 14u00 (optie)

- 3 april 2025 Gildenhuis Londerzeel - 14u00

- 16 juni 2025 Sint-Kruis Brugge - 14u00 (optie)

- 9 september 2025 SCC Torengalm Bavikhove - 14u00

RECENSIES:

-- 'Hoe schrijnend het soms klinkt, de actrice verzacht met relativerende humor. Boeiend van begin tot eind is MOEDERPIJN een levensecht relaas van een leven vol zorg.' --

Gazet van Antwerpen

-- 'Een heftige hartverscheurende monoloog maar tegelijk grappig en ontroerend en vol emoties, vertolkt door een schitterende actrice die het ganse register van haar talent en kunnen opentrekt. Neos Limburg op zijn Algemene Vergadering in As was een bevoorrechte getuige van het diepmenselijke levensverhaal van Karin Jacobs dat achteraf aan tafel aanleiding gaf tot zowel geanimeerde uitwisseling van gevoelens als van gedeelde bewondering voor wat hier werd neergezet.' --

Guy Beckx

bottom of page